הבלוג של הדס ב.

הדס ב.

על הדס ב.

גוגל טרנסלטור כבר אמר: "באתי, ראיתי, אני כבשה". ובכן, באתי לפריז, ראיתי וטעמתי ואני לא רואה שום צורך לכבוש אותה. ביחד איתי היגרה גם כבשה מצמר שלא פיללה שהיא תראה את העולם אשר מעבר לואדי החיפאי. בינתיים, כותבת גם בבלוג: http://chatsdefrance.blogspot.co.il/

נפוליאון, שמש, מים וגשרים: ווקאנס בקורסיקה

אחד מהיתרונות  הכרוכים בלהיות על סטאטוס של "אשת חוקר" הוא היכולת להצטרף אליו בכנסים שמתקיימים במיקום אטרקטיבי. כאשר הוא נשלח לסאמרסקול בקורסיקה, הזמנו גם לי כרטיס טיסה. ובזמן שהוא וחבריו הרצו על אוכלוסיות נמלים, אני ישבתי עם הקינדל אל מול הנוף הזה במכון המדעי של Cargèse
2013-07-19 13.58.56

יתרון נוסף הוא שקורסיקה נחשבת למחוז בצרפת. יש לה פרלמנט משלה ושפה משלה, אבל זו צרפת. הפלאפון הצרפתי והאינטרנט עובדים כרגיל ולכל הבנקים והחנויות הגדולות בפריז יש סניפים בקורסיקה, ואין בעיה להסתדר עם צרפתית ואפילו עם אנגלית. מבחינה היסטורית, גנואה נתנה לצרפת את קורסיקה כחלק מהסדר חוב ומאז שגנואה נעלמה מדפי ההיסטוריה, צרפת שומרת על האי. יש תנועה מקומית לשחרור האי, אבל כרגע  הם בעיקר מרססים גרפיטי ולא נוקטים באלימות. ויש גם מאפייה, אבל הם לא פוגעים בתיירים. אז האי  בטוח ואפשר להנות ממנו.  ובמקרה שלנו בעיקר להנות מהמים. מי היה מאמין שאני אתגעגע לים ומים זורמים ולשמש. אחרי החורף הקשה בפריז, שמחתי על השמיים הכחולים, השמש  והמים.

לאחר שנגמר הכנס שכרנו אוטו, שילמנו ביטוח ונסענו ברחבי האי. התחלנו במזרח האי לקצת ים ומשם למרכז ההררי ולערי החוף הגדולות.  ארוחת הבראנ'צ שלנו נערכה מתחת לגשר, על החוף הקסום. פשוט ירדנו מהכביש הראשי ועצרנו ליד הגשר כדי לגלות למה חנו שם מכוניות. כך נוסד  הכלל הבסיסי שלנו בטיול הזה: לכל ארוחה צריך להיות נוף יפה ועדיף גם גישה למים.

2013-07-20 13.41.58

כשלמדתי על קורסיקה, סיכמתי את השיעור בכך  שיש שם אותה  צמחייה כמו בחיפה. ובכן, הרים הנמוכים של קורסיקה זה אכן נראה נוף חיפאי, רק שהמים צלולים ואין בתי זיקוק שמסתירים אותו. ואילו במרכז האי, ההרים הגבוהים הופכים ליער עבות שנחצה על ידי כביש צר ומעוקל. זה  כבר מקום אחר לגמרי ויש עדיין שאריות שלג בהרים.

2013-07-21 14.06.07

כדי לחסוך בעלויות ובתכנון החלטנו על קמפינג באי ולהקשיב ללונלי פלנט. מחיר קמפינג לזוג לילה הוא כעשרים וחמישה יורו. על המלון שילמנו כפול מזה. והלונלי פלנט לקח אותנו לאתר קמפינג מקסים בהרים שבו מלבד נוף מדהים יש גם כבשים וחתולים. אם אי פעם תסעו, תמסרו ד"ש חם לאיש הנחמד שמנהל את  LA FERME DE PERIDUNDLLU, VENACO

2013-07-22 08.04.12

עוד מקווה מים שלא יכולנו לדלג עליו היה אגם – Lac de Calacuccia. בפעם הבאה שנבקר  בקורסיקה יש מסלול עם סולמות שמוביל לאגם אחר, לא שיש לנו תלונות לגבי האגם הנוכחי. הדרך לאגם מוגדרת כ"דרך נוף", שזה שם יפה לדרך צרה מהרגיל, עם פניות חדות מהרגיל ונוף יפה במיוחד.

2013-07-22 11.24.24

בקורסיקה עוברים שני טרקים מפורסמים: GR20, שנחשב קשה כי הוא מטפס את ההרים במרכז האי ומגיע מים לים. שניהם יחכו לטיול הבא, אבל עשינו גיחה קטנה למסלול מים לים לטובת שחייה מתחת לגשר. כן, יש פה מוטיב חוזר ואהבה גדולה שלי לגשרים ושלו למים.

2013-07-22 12.41.39

אנחנו זוג מטיילים מהירים, שנמלטים מכל מקום שיש בו תיירים כמו מאש ומקדישים לעיר בין חצי יום ליום. אז אחרי שהחזרנו את האוטו ב- Calvi עלינו למצודה לצפות בשקיעה. ואז עברנו את כל המרכז שלה כדי למצוא ארוחת ערב. בבוקר נמלטנו ברכבת, חדשה יחסית, שנוסעת לצד הים ובין ההרים כשעתיים עד שהיא מגיעה לעיר Bastia. מדובר בעיר חשובה שכמובן אנחנו סיימנו את הסיור המומלץ בה בשעה ונכנסו למוזיאון החדש על ההיסטוריה שלה. מכיוון שזו צרפת, קיבלתי הנחת סטודנט, בלי בעיה. ומשם צילמנו את הים והמגדלורים. יש דגם מרשים של העיר ומזגן.

2013-07-23 12.53.16

וחזרנו לרכבת לנסיעה מרהיבה וגשומה בחלקה אל העיר הבירה -Ajaccio. הרכבת איטית ויקרה אבל הנוף הנשקף ממנה מרהיב ויש שקעי חשמל. אני חושבת שכרטיסי הנסיעה ברכבת היו  אחד הדברים החכמים שעשינו בטיול הזה.

2013-07-23 17.07.48

העיר Ajaccio והאי קורסיקה כולו זכו לפירסום היסטורי כי כאן נולד נפוליאון בונאפרטה (בעיר קאלבי נולד כריסטופר קולמובס, אבל זה לסיפור אחר).

כשלהקת הבילויים שרה: " הוא יבנה פסלים בכל מיני גדלים כולם שלו" הם כנראה לא  התכוונו ל-Ajaccio, בה נולד נפוליאון והונצח  בכל פינת רחוב. אנחנו, סנובים שכמונו, לא נכנסו לאף מוזיאון שעסק בו. אלא הסתפקנו בפסלים ובמעבר ליד חזית הבית בו נולד.

2013-07-24 12.58.34

ומילת תודה אחרונה למארגני הטור דה פראנס שעברו לפנינו בקורסיקה וכנראה שיפרו את איכות הכבישים. אבל כמו שהתור עבר לצרפת, גם אנחנו חזרנו לעיר האורות. במרכז החולצה, מופיע סמל קוריסקה והחולצה צולמה ליד משרד התיירות הקורסיקאי. עכשיו, אם תסלחו לי, אני באיחור של חצי שנה בתכנון חופשת החורף (יש כנס באלפיים הצרפתיים), ואם אתאמץ אולי  אצליח לתכנן בזמן את הווקאנס בשנה הבאה.